Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.
X
Wersja dla niedowidzących
  DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM - ul. Franciszka Żwirki 5, 97-300 Piotrków Trybunalski
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 Strona Główna
minus Informacje Ogólne
minus Kontakt
minus ePuap
plus Siedziba
minus Teren działania
minus Cel działania
minus Warunki przyjęcia do Domu Pomocy Społecznej w Piotrkowie Tryb.
 Kadra
minus Dyrektor
minus Kierownictwo
minus Kompetencje
minus Pozostali pracownicy
minus Redakcja biuletynu
 Dokumentacja
minus Status prawny
minus Regulamin organizacyjny
minus Budżet i mienie
minus Bilans jednostki na 31.12.2018 r.
minus Bilans jednostki na 31.12.2019 r.
minus Rejestry, ewidencje, archiwa
minus Zasady załatwiania spraw oraz podpisywania pism
minus Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
minus Ochrona danych osobowych - obowiązek informacyjny - RODO
minus Klauzula informacyjna do rekrutacji pracowników
minus Wezwania do odbioru depozytów
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plusPrzetargi powyżej 30 000 Euro
plusPostępowania do 30 000 Euro
A A A


Dokumentacja > Status prawny

 

S T A T U T  DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ

w Piotrkowie Trybunalskim

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

§ 1.

Dom Pomocy Społecznej w Piotrkowie Trybunalskim zwany dalej „Domem” działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728).
  2. Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U.  Nr 217, poz. 1837).
  3. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami).
  4. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami).
  5. Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
  6. Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami).
  7. Niniejszego Statutu.

 

§ 2.

  1. Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną i budżetową podległą Prezydentowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
  2. Obszar działania Domu obejmuje w szczególności teren piotrkowskiego powiatu grodzkiego.
  3. Siedzibą Domu jest Miasto Piotrków Trybunalski.
  4. Dom zlokalizowany jest w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Żwirki 5/7


 § 3.

  1. Dom przeznaczony jest dla osób przewlekle somatycznie chorych.
  2. Dom jest placówką stacjonarną umożliwiającą mieszkańcom zarówno pobyt stały i okresowy, zapewniającą całodobową opiekę.
  3. Dom posiada 106 miejsc przeznaczonych dla mieszkańców.

 

Rozdział II

Zakres i poziom usług

 

§ 4.

  1. Celem Domu jest zaspokajanie potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających i religijnych mieszkańców w sposób i w stopniu umożliwiającym godne życie, m. in. poprzez zapewnienie tym osobom:

 

- miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,

 - dostarczanie odzieży, bielizny osobistej i obuwia dla tych, którzy z własnych środków uczynić tego nie mogą,

- wyżywienia, w tym również dietetycznego zgodnego ze wskazaniami lekarza, w ramach obowiązującej stawki żywieniowej,

- opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, włącznie z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które same nie mogą wykonywać tych czynności,

- usprawnienia poprzez gimnastykę leczniczą, w miarę możliwości Domu,

- terapii zajęciowej,

- dostępu do kultury, oświaty oraz rekreacji,

- godnego traktowania,

- bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie zorganizowania zajęć poza Domem,

- prania i naprawiania bielizny osobistej i odzieży.

 

  1. Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów.

 

§ 5.

W organizowaniu życia mieszkańców uwzględnia się m. in. następujące potrzeby:

- posiadania własnych drobnych przedmiotów i miejsca na ich przechowywanie,

- umożliwienia korzystania z własnego ubrania,

- zapewnienia własnej przestrzeni życiowej do indywidualnego zagospodarowania,

- spożywania posiłków w warunkach zbliżonych do domowych,

- umożliwienia mieszkańcom udziału w czynnościach związanych z ich codziennym życiem,

- aktywnego trybu życia (terapia zajęciowa, praca, uczestnictwo w organizacjach społecznych itp.),

- zmiany miejsca pobytu w ciągu dnia w związku z uczestnictwem w różnych formach aktywności,

- podmiotowego traktowania mieszkańców i partnerstwa ze strony personelu,

- przełamywanie izolacji i monotonii życia w Domu, zwłaszcza poprzez podtrzymywanie więzi z rodziną, ułatwianie nawiązywania przyjaźni z osobami spoza Domu oraz rozwijanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym.

 

Rozdział III

Prawa i obowiązki mieszkańca

 

§ 6.

W Domu działa samorząd mieszkańców, którego obieralnym reprezentantem jest Rada Mieszkańców. Rada jest rzecznikiem interesów mieszkańców i partnerem Dyrektora Domu w lepszym zaspokajaniu potrzeb mieszkańców.

 

§ 7.

Dom zapewnia możliwość złożenia do depozytu przedmiotów wartościowych oraz umożliwia mieszkańcom założenie przez nich książeczek oszczędnościowych. W przypadku osób mających trudności z samodzielnym dysponowaniem pieniędzmi, Dom pomaga im w dokonywaniu zakupów.

 

§ 8.

Mieszkaniec Domu ma między innymi prawo do:

- korzystania z wszelkich usług świadczonych przez Dom,

- uzyskiwania stosownej pomocy w zaspokajaniu swoich potrzeb,

- uzyskania stosownej pomocy w zapewnianiu ochrony prawnej w przypadku wystąpienia ograniczenia dbania o swoje interesy,

- współdecydowania w sprawach dotyczących jego osoby,

- godnego traktowania,

- zgłaszania skarg i wniosków do rady mieszkańców i dyrekcji Domu,

- uczestniczenia w pracach samorządu i wyboru do rady mieszkańców,

- uzyskiwania wyjaśnień w sprawach przepisów regulujących zasady współżycia mieszkańców,

- uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom,

- przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych oraz uzyskiwania z ich strony pielęgnacji i opieki w formach i zakresie dostosowanym do regulaminu Domu,

- przebywania poza Domem, po uprzednim zawiadomieniu dyrekcji Domu o takim zamiarze, a w szczególnych przypadkach po uzyskaniu zgody lekarza.

 

§ 9.

Obowiązkiem mieszkańca Domu jest w szczególności:

- współdziałanie z personelem w zaspokajaniu swoich podstawowych potrzeb,

- dbanie na miarę swoich możliwości o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w swoich rzeczach i wokół siebie,

- przestrzeganie norm i zasad współżycia oraz zarządzeń porządkowych,

- przyczynianie się do dobrej atmosfery w Domu oraz prawidłowego jego funkcjonowania,

- dbałość o mienie Domu,

- ponoszenie opłat za pobyt w Domu.

 

§ 10.

Nieobecność w Domu nieprzekraczająca w roku kalendarzowym 21 dni, zwalnia mieszkańca z ponoszenia opłat za okres nieobecności.

 

 

Rozdział IV

Organizacja Domu

 

§ 11.

  1. Domem kieruje Dyrektor zatrudniany i zwalniany przez Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
  2. W czasie nieobecności Dyrektora Domu zastępstwo pełni Główny Księgowy lub inny wyznaczony przez Dyrektora pracownik.
  3. Dyrektor odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie Domu i reprezentuje Dom na zewnątrz.

 

§ 12.

  1. W skład struktury organizacyjnej Domu wchodzą następujące komórki:

 

- dział ekonomiczno-administracyjny,

- dział gospodarczy i obsługi,

- zespół terapeutyczno- opiekuńczy,

- samodzielne stanowisko ds. Kadr,

- radca prawny.

     2. Szczegółową organizację wewnętrzną i zakresy zadań poszczególnych komórek organizacyjnych określi regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora Domu i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta.

 

§ 13.

Dom używa nazwy:

,, DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM ”.

 

Rozdział V

Gospodarka finansowa Domu

 

§ 14.

  1. Dom prowadzi gospodarkę finansową, jako jednostka budżetowa, zgodnie z zasadami określonymi odrębnymi przepisami.
  2. Podstawą gospodarki finansowej Domu jest plan dochodów i wydatków opracowany i zatwierdzony przez Dyrektora na podstawie uchwały budżetowej Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.
  3. Dom posiada wyodrębnione rachunki bankowe: budżetowy, dochodów własnych, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, sum depozytowych mieszkańców.
  4. Dochody zgromadzone na rachunku dochodów własnych Dom może uzyskiwać ze spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej, odszkodowań i wypłat za utracone lub uszkodzone mienie oddane Domowi w zarząd oraz innych opłat uzyskiwanych przez Dom z tytułu świadczonych usług.
  5. Dyrektor Domu jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie obowiązków w zakresie kontroli finansowej wynikających
    z odrębnych przepisów.
  6. Dom zarządza mieniem gminnym będącym w jego posiadaniu, w tym nieruchomościami położonymi w Piotrkowie Trybunalskim przy ulicy Żwirki 5/7.
  7. Dom może świadczyć dla osób niebędących mieszkańcami na zasadach odpłatności, usługi fizykoterapii i rehabilitacji, a także usługi w zakresie wydawania posiłków osobom w podeszłym wieku lub niepełnosprawnym.

 

Rozdział VI

Przepisy końcowe

 

§ 15.

  1. Zmiana statutu następuje w trybie właściwym dla uchwalenia.
  2. Statut zostaje podany do wiadomości mieszkańców Domu.

Nazwa dokumentu: Status prawny
Osoba, która wytworzyła informację: Administrator (Sisco)
Osoba, która odpowiada za treść: Administrator (Sisco)
Osoba, która wprowadzała dane: Cezary Skóra
Data wytworzenia informacji: 2013-11-26 12:21:13
Data udostępnienia informacji: 2013-11-26 12:21:13
Data ostatniej aktualizacji: 2014-01-06 15:37:28

Wersja do wydruku...

corner   corner